Asystenta rodziny
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechocinie ogłasza
nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
I.
Nazwa i
adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinie, Miliszewy 51, 87-408 Ciechocin
II.
Określenie
stanowiska:
Asystent rodziny
III.
Rodzaj zatrudnienia:
Umowa zlecenie /czas pracy: 40 godzin miesięcznie/
IV.
Określenie
wymagań związanych ze stanowiskiem:
1.
Asystentem rodziny może być osoba, która
a) posiada:
· wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
· wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2020 r. poz. 821 ) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
· wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
b) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
c) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
d) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) posiada obywatelstwo polskie;
f) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
2. wymogi pożądane:
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi , przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej
b) wysoka kultura osobista
c) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres
d) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
e) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność
f) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
g) nieposzlakowana opinia,
h) umiejętność pracy w grupie,
i) Prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
V.
Zakres zadań
wykonywanych na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
VI.
Wymagane
dokumenty:
- CV; List motywacyjny;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych ;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- Powyższe oświadczenia należy złożyć na załączniku do ogłoszenia o naborze na stanowisko Asystenta rodziny.
- Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny
być opatrzone klauzulą: „Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do
realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie
danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)” oraz własnoręcznie podpisane.
VII.
Termin i
miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :
- bezpośrednio w siedzibie GOPS Ciechocin, Miliszewy 51, 87-408 Ciechocin
- pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny” w nieprzekraczalnym terminie do 30.12.2021 r. do godziny 14,00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie: www.gopsciechocin.pl, https://ciechocin.bip.net.pl/
VIII.
Informacje
dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia - praca także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy (40 godzin miesięcznie).
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
- Kandydaci, którzy nie zostali zatrudnieni będą mogli
dokonać odbioru swoich dokumentów aplikacyjnych osobiście za pokwitowaniem
w okresie trzech miesięcy od dnia ogłoszenia wyników naboru. Dokumenty nie
odebrane przez kandydatów zostaną komisyjnie zniszczone.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w procesie
rekrutacyjnym i zatrudnionego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechocinie
zostaną dołączone do akt osobowych.
- Zgodnie art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r. poz. 1781 ) informujemy iż:
a) administratorem danych osobowych kandydatów na stanowisko
asystenta rodziny jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechocinie;
b) podanie przez kandydata
danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie przez kandydata
informacji wskazanych w art. 221 Kodeksu pracy tj. imienia (imion), nazwiska,
imion rodziców, daty urodzenia, miejsca zamieszkania (adresu do
korespondencji), wykształcenia, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia,
spowoduje, że otrzymana oferta zatrudniania nie będzie rozpatrywana;
c) kandydatowi przysługuje
prawo dostępu do treści jego danych osobowych oraz ich poprawiania;
d) dane osobowe kandydatów
będą przetwarzane w celu rekrutacji kandydata na stanowisko asystenta rodziny;
- Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechocinie
zastrzega sobie prawo odstąpienia od konkursu bez podania przyczyny. W
takim wypadku złożone już dokumenty aplikacyjne podlegają procedurze
określonej w punkcie VIII.6., z tym że termin trzech miesięcy liczy się od
daty ogłoszenia informacji o odstąpieniu od konkursu.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 661 318 113
Kierownik GOPS
Sławomir Buczkowski
INFORMACJA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
KLAUZULA INFORMACYJNA O
PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
- CV
kandydatów do pracy
Zgodnie z
art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych -
RODO)
– zwane dalej
Rozporządzenie, informuję, że:
1. Administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinie,
adres kontaktowy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinie z/s w
Miliszewach, Miliszewy 51, 87-408 Ciechocin.
2. Administrator
danych wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan
skontaktować poprzez email: iod@ciechocin.pl lub pisemnie na adres siedziby
administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania
z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Pani/Pana
dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z przeprowadzeniem procesu
rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia, stosownie do ustawy z dnia 26 czerwca
1974 roku - Kodeks pracy oraz innych obowiązujących przepisów prawa. W
pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na
podstawie udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
4. W związku z
przetwarzaniem danych w celach, wskazanych powyżej, odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych mogą być:
§
podmioty
upoważnione, organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania
publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w
celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
§
inne
podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez
okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z
terminami archiwizacji określonymi przez przepisy kompetencyjne lub zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach lub do odwołania zgody.
6. W związku z
przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi
przepisami, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
§
dostępu
do treści danych osobowych jej dotyczących, na podstawie art. 15
Rozporządzenia;
§
sprostowania
danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
§
usunięcia
danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia, przetwarzanych na podstawie
Pani/Pana zgody; w pozostałych przypadkach, w których Administrator przetwarza
dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po
zakończeniu okresu archiwizacji;
§
ograniczenia
przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
§
prawo
do przenoszenia danych – na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
§
wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia, z
zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada
uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa.
Osoba której dane
przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do
cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z
zastrzeżeniem wyjątków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów
prawa.
7. Przysługuje
Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych
narusza przepisy Rozporządzenia.
8. Podanie
danych osobowych przez Panią/Pana jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa
lub jest warunkiem zawarcia umowy. W takich przypadkach konsekwencją ich
niepodania jest brak możliwości realizacji zadań przez Administratora. W
pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.
9. Pani/Pana
dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w
formie profilowania. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do
państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.