
„Dobry start”- to nazwa kolejnego po 500+ rządowego programu
kompleksowej i długofalowej prowadzonej przez
rząd polityki rodzinnej. To 300 złotych
jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Co ważne, rodziny otrzymają świadczenie
bez względu na dochód.
Kto może otrzymać wsparcie?
Świadczenie "Dobry start" przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok
szkolny dzieci do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne
uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Co ważne- świadczenie „Dobry start” przysługuje także w przypadku
ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem
roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się
kończy 20. rok życia, oznacza to zatem ,
iż świadczenie Dobry Start przysługuje również uczniowi, który ukończył 20 lat,
np. 15 stycznia 2018, a od 1 września 2018 rozpoczyna naukę w ostatniej
klasie technikum.
Uwaga : świadczenie "Dobry start" nie przysługuje
na dziecko uczęszczające do przedszkola, w tym na dziecko realizujące roczne
przygotowanie przedszkolne („tzw. zerówka”) w szkole podstawowej, a także w
przedszkolu lub w innej formie wychowania przedszkolnego oraz w przypadku
uczęszczania przez dziecko do szkoły policealnej, szkoły dla dorosłych, czy
studiów wyższych.
Kiedy i jak
złożyć wniosek:
Podobnie jak 500+
wniosek o świadczenie "Dobry start" można złożyć na dwa sposoby:
Drogą
elektroniczną:
·
Za pomocą systemu
teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny , czyli
przy pomocy Platformy Informacyjno – Usługowej CSIZS Ministerstwa Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej, na stronie www.empatia.mrpips.gov.pl, czyli za pośrednictwem tzw. emp@tii.
·
Za pomocą banków krajowych
świadczących usługi drogą elektroniczną – na analogicznych zasadach jak wnioski
o świadczenie wychowawcze.
Wnioski elektroniczne można składać od 1 lipca 2018 r.
Drogą tradycyjną (wniosek papierowy) :
Wnioski o przyznanie świadczenia "Dobry start" można pobrać w siedzibie GOPS Ciechocin, tj. Miliszewy 51 lub pobrać wniosek
{tutaj} uzupełniony i podpisany dostarczyć do Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej, tj. Miliszewy 51.
Wnioski papierowe
można składać od 1 sierpnia 2018 r
Uwaga:
Ostateczny termin złożenia wniosku to 30 listopad
2018 . Wnioski złożone
po upływie terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia.
W przypadku prawidłowo
wypełnionych i kompletnych wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu, ustalenie
prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia
następuje nie później niż do dnia 30 września.
W przypadku przyznania świadczenia wnioskodawca otrzymuje informację o przyznaniu świadczenia na adres e-mail podany we wniosku. W przypadku braku adresu e-mail, wnioskodawca może odebrać informację o przyznaniu świadczenia osobiście. Nie odebranie informacji nie wstrzymuje wypłaty świadczenia.
W przypadku przyznania świadczenia wnioskodawca otrzymuje informację o przyznaniu świadczenia na adres e-mail podany we wniosku. W przypadku braku adresu e-mail, wnioskodawca może odebrać informację o przyznaniu świadczenia osobiście. Nie odebranie informacji nie wstrzymuje wypłaty świadczenia.
W przypadku
odmowy przyznania świadczenia w terminie miesiąca od złożenia wniosku zostanie
wydana decyzja administracyjna w tej sprawie.
Informacje o przyznaniu świadczenia "Dobry start" dla
wniosków złożonych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechocinie z/s
Miliszewy 51 będą przesyłane do wnioskodawców z poczty elektronicznej,
email: gops.ciechocin@interia.pl
Wypłata następuje w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku z
prawidłowo wypełnionymi dokumentami. W przypadku wniosków złożonych w lipcu lub
sierpniu ustalenie prawa do świadczenia "Dobry start" oraz jego
wypłata następuje nie później niż do dnia 30 września.
Świadczenie "Dobry start"
wypłaca się jednorazowo, raz w roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.